Olisin nyt uuden avantouinnin tarpeessa. En kuitenkaan ole veden lähellä, joten ehkä sukellus lumikasaan ajaa asian tänään..

Olen ihmeellisessä välitilassa sillä en tiedä mitä tulevaisuus on minulle tuomassa. En missään nimessä halua, että elämäni  jatkuu entiseen tyyliin vain lapsia kotona hoitaen, vaan tarvitsen nyt todellakin jotain muuta. Olen tutkinut esimerkiksi erilaisia opiskelumahdollisuuksia lähiopiskelusta etäopintoihin sekä aikuiskoulutukseen, niin omalta alaltani kuin vähän uusilta saroiltakin.

Olen tällä viikolla huomannut, että voin pian olla jotain muutakin kuin pelkkä äiti, sillä nuorimmainen kasvattaa sanavarastoaan (äiti, famu, puuro, kurkku, vaippa, pappa, mummi, pupu, tutti...) melkein päivittäin ja oppii uusia taitoja. Viimeinen vauvani alkaa pian olla iso poika ja minä pääsen irrottautumaan meidän välisestä symbioosista.

Olen mielestäni hoitanut kotiäidin virkaa nyt melkein 7 vuotta kunniakkaasti ja kasvattanut lapsistani osaavia ja taitavia kansalaisia. 

Ehkäpä kotiäidin päiväni ovat pian luetut ja voin aloittaa "oman elämän" uusin haastein...