Piki on haastanut minut seuraavasti:

"Tehtävänanto: kerron mitä minulla on päälläni, kun saan tämän haasteen. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä, jotka haastan tekemään saman perästä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä"

Tässä todistan, että en ole tehokas kotiäiti, ainakaan tänään. Kello on jo 9.14 ja istun tässä vielä yöasussani. Päälläni on valkoisten alushousujen lisäksi tummansininen t-paita ja oranssit lököverkkarit. Jään samalla valheesta kiinni, koska olen täällä aikaisemmin kertonut, että en käytä kotona verkkareita. Käytänpäs, aina viileänä aamuna laitan verskat jalkaan ja pukeudun vasta aamiaisen jälkeen.

Yleensä tähän aikaan olen jo päivävaatteissani, mutta tänään silmässä painaa eilisen muutama viinilasillinen "Suomen Lasi 2000-2005" näyttelyn avajaisista. Mies, joka kotiutui eilen on hoitanut isommat lapset koulubussille, ja minä olen saanut venyttää aamua.

Todella vaikea haastaa viisi ihmistä kertomaan mitä heillä on päällään, mutta yritetään. Haastan citymamman, koska hänkin on käynyt juuri hienosti juhlimassa. Ja Merjan, joka myöskin on väsynyt yön heräilyistä. Annan Ihmemaasta haluan haastaa, koska tiedän, että hänellä on mahtava vaatekaappi, ja Reppulin bahrainista, joka itseni tavoin elää muslimimaassa. Minua kiinnostaa myös, mitä taiteellinen Vilijonkka kantaa päällään, kun saa hasteen.

898011.jpg

Pekka Paunila Heinäsirkka (2003)