Turkin tällä hetkellä suosituin kännykkäoperaattori markkinoi tuotettaan keltaisella, lapsenomaisella avaruusmuurahaisella - Cellolla. Markkinointi on aika agressiivista, sillä Cellon näkemistä tai kuulemista vähintään kerran päivässä on vaikea välttää. Keltaiset avaruusmuurahaiset pomppivat talon seinissä, valotolpissa, tv-mainoksissa ja mieleenpainuva tunnusmusiikki  soi useampaan kertaan tunnissa radiokanavilla.

Ei siinä mitään, Cell-o on sympaattinen otus, joka vetoaa mainoksissa herkillä sanoillaan aikuiseen ja lapsekkaan hauskalla ulkomuodolla nuorempaan väkeen. Kännykkäoperaattori on onnistunut markkinoinnissaan kadehdittavan hyvin, sen maskotti nakyy, kuuluu ja siitä tuntuu tulleen suosittu hahmo Turkissa. Moni lapsi, mukaan lukien omamme, haluaisi omistaa Cello-puvun ja leikkiä avaruusmuurahaista. Räikeän kirkkaan-keltainen hahmo pomppaa näkyviin helposti muusta katuvilinästä, ja niinpä ainakin meidän perheessä takapenkiltä aina kuuluu, että Cello on nähty taas - siis hahmosta myös puhutaan.

Ilo oli mielettömän suuri, kun viime lauantaina törmäsimme Cello-lippisten jakajiin Aasian puolen kävelykadulla ja onnistuimme saamaan molemmille kouluikäisillemme omat sarvet päähän!

575492.jpg

Lapset olivat onnensa kukkuloilla ja onnellinen on myös varmaan kännykkäoperaattori jolla nyt kulkee iloisia, ilmaisia mainoksia pitkin Istanbulia. Ja varmasti jokainen, joka näkee Cellon sarvet, assosioi näkemänsä oikeaan tuotteeseen.

Mestarillista markkinointia.