Pakkaus lomaa varten pitäisi aloittaa. ennen pakkausta laadin aina listan, jonka avulla tavarat löytävät tiensä matkalaukkuun. Olen aina tekevinäni vain "raakaversion" listasta, jota voi täydentää pakkauksen yhteydessä, mutta koska olen aina ihan hermona pakatessani, ei laukkuun yleensä tule mitään listan ulkopuolelta. Paitsi ne tavarat jotka olen keksinyt yön aikana ja jotka sullotaan jo kerran "viimeistä kertaa kiinni" laitettuun matkalaukkuun.

Laukkuja on tullut pakattua usein, ei se hermostuneisuus siitä johdu. Ennemminkin kai siitä, että minä pakkaan omani ja lasten vaatteet ja tavarat, mies omansa. Ja jotta lomalla ei jouduta paniikkiin on kaiken tarpeellisen oltava mukana.

Ja koska tänään teen listan mukaan otettavista tavaroista voin samalla listata pari sanaa, koska elämää suurempaa on minut siihen haastanut.

SANA MEEMI

Viisi suomenkielistä lempisanaani (ei kuitenkaan erisnimiä tai paikannimiä tms.)

lämmin, kesä, vapaa, meri, rauha

Suomen kielen sana, joka on mielestäni äänteellisesti kaunein: 

aava tai vapaa

Viisi sanaa, joita tulen käyttäneeksi eniten työssä, arjessa tms: 

ei! (valitettavasti), nukkua, äiti, nätisti, kohta

Sanonta, sananlasku tai aforismi, joka merkitsee minulle eniten. 

miehen motto: kyllä kaikki aina onnistuu!, ja kun näin uskoo, niin kyllähän kaikki aina onnistuu!

Viisi suomenkielistä sanaa, joita eniten inhoan: 

kiire, määrätä, räkäkänni, väärä, epäonni

Puhkikulunut fraasi, jonka tilalle pitäisi keksiä jotain uutta:

Matti kukkarossa.

Sana, jonka haluaisin kuulla useammin.

Yhdessä

Uusin nykykielen sana, jonka olen oppinut. Tuunata

 

Mielenrauhaa hermostuneisuutta vastaan vaikka tästä kuvasta!

524241.jpg

Bosporin sininen hetki